להצטרפות 088598222

מאמרים

כל הסיבות לתופף מגיל צעיר

כל הסיבות לתופף מגיל צעיר

לא פעם אחד ניתן לראות ילד או ילדה דופקים על השולחן, על הקירות ועל כל מה שנמצא בסביבה. יש ביננו (ההורים) כאלה שזה מעצבן, משעשע או אף משמח אותנו. אבל במה בעצם מדובר? באינסטינקט טבעי, הוצאת התסכול וכעסים או במאת כישרון נולד לתופף? אולי אחרי ילד שדופק על כל דבר שזז, מסתתר מתופף ענק, שישנה את הפני המוסיקה ישראלית או עולמית וישאיר חותם בתור נגן תופים או מורה לתופים גדול? כן גודל לנו בבית מתופף כישרוני או סתם ילד שבא לו לתופף, ניתן לגלות רק בדרך אחת והיא למצוא חוג לתיפוף לגילאים צעירים. בפוסט הזה אביא מספר סיבות לתיפוף בגיל הצעיר וכל היתרונות שנלוות לזה:

פיתוח יכולת גופנית וקורדינציה.

כל מתופף בזמן הנגינה מפעיל קשרי מוח-גפיים מרובים, כך פעילות מוחית וגופנית נמצאת בשיאה. דבר ללא ספק משפר את התנועתיות המפרקים, מחזק את השרירים וכמובן משפר את הקורדינציה. ילד שלומד לתופף בגיל צעיר ללא ספק רוכש הרבה מיומנויות חדשות, מחזק את הגוף וגם כן משפר מוטוריקה גסה ועדינה כאחת. תרגילים שדורשים ממתופף הצעיר להיות בקצב, מפתחים אצלו משמעת גופנית ותאום בין אוזניים, ידיים ושאר הגוף.

שחרור רגשי.

לא פעם אחת אומרים לנו בחיינו – רע לך, תמצא שק אגרוף ותוציא את הכול. הוכח שפעילות אינטנסיבית גופנית משחררת הורמונים שמשפרים את מצב הרוח ומאפשרת להשתחרר ממשקעים נפשיים הכבדים. בדיוק אותו אפקט ניתן לראות בשעורי התיפוף לגילאים הצעירים. לא פעם אחת ראיתי ילד שבא לשיעור תופים מתוסכל ובמהלך השיעור מתחיל לחייך ולפרוח. תיפוף לא משהו אחר אלה אותה פעילות אינטנסיבית שעליה דיברנו קודם, בלי להיכנס להסברים מדעיים ורפואיים.

שיפור ביכולת להתרכז.

כשמדובר בתיפוף ללא ספק מדובר בפעילות מורכבת שמערבת בתוכה את כל החושים ודורשת יכולת ריכוז מרובה. תנסו לתופף בשני קולות שונים, כשמישהו מתופף ליווי ומישהו מנגינה. לא יוצא? בדיוק!!!! זה קשה ותובעני מבחינת הריכוז שלנו שכל הזמן נוטה להתפזר. ילד צעיר שמתופף ללא ספק משפר את היכולת הריכוז שלו וגם כן תאום בינו לבין סביבה " המתופפת ".

מכינה ללימודי התיפוף בעתיד.

מתופף הצעיר שכבר מגיל המוקדם סופג את ההמשגה, שפה מקצועית, מתנסה בלימוד סגנונות התיפוף שונים ובתיפוף מקצבים שונים כמובן בונה קרקע פורייה להמשך לימודי התיפוף עם ההתבגרות. כשהוא מצטרף ללימודי התיפוף פרטניים, יש לו כבר משמעת חוש קצב מפותח ויכולת ריכוז, שכל כך חשובים להתפתחות העתידית של המתופף.

כיף כיף כיף!!!!!

לימודי תיפוף בקבוצות לגילאים הצעירים גובלים בהנאה מרובה וכיף. שעורי התיפוף למתופפים הצעירים, הם שעורים קופצניים, דינמיים, שבהם כל ילד/ה עוברים מכלי לכלי, מנגנים עם הפלייבקים ומתופפים ביחד יצירות התיפוף הקצביות. חיוך לא יורד מפניהם של המתופפים הצעירים וטוב שכך.

לסיכום:

כפי שאמור קודם לכן לתיפוף מגיל צעיר יש המון יתרונות כמו: שיפור דימוי עצמי, הזדמנות להוצאת התסכולים, פיתוח יכולת גופנית-שכלית וכמובן בסיס להמשך הלימודי תיפוף בעתיד. מכאן פעם הבא כשילד/ה דופקים על השולחן תחשבו פעמיים לכעוס או לשמוח? להתעלם או למצוא חוג תיפוף לגיל הצעיר? החלטה בידכם….

דמיטרי יארצקי
בעל ומנהל סטודיו די – בית הספר לתיפוף ואומנויות נגינה.

www.studiodmusic.co.il

למידע נוסף צרו קשר