להצטרפות 088598222

מאמרים

למה הורים חוששים מלשלוח ילדים ללמוד תיפוף?

למה הורים חוששים מלשלוח ילדים ללמוד תיפוף?

מספר דרכים להתמודד עם המצב.

היום הייתי רוצה לדבר על נושא מעניין למה הורים חוששים מלשלוח ילדים ללמוד תיפוף ? לפעמים באחד מהימים כך סתם, ברגע ספונטני ביותר בן או בת חוזרים מבית – הספר ואומרים שהם מעוניינים ללמוד לתופף. אחרי "שוק" קל שהורה עובר, ואחריו את כל המחשבות כמו איפה אשים? מה יגידו השכנים? ואיך אוכל לנוח אחרי יום העבודה, הוא מתחיל לשכנע את הילד לבחור בכלי נגינה אחר, נותן לו זמן לחשוב בתקווה שג'וק יעבור לו, או שאומר קטגורי – תופים ? בחיים לא!!!! ואני במאת מבין את החשש. דבר ענק: שתופס המון מקום, מפריע לשכנים ולמשפחה והעיקר גם כן עלה לא זול.

אז רגע!!!!! לפני שמפעילים סנקציות ומונעים מעולם רינגו סטאר (מתופף של חיפושיות) הבא, מספר דרכים לפתור את הבעיה:

דרך ראשונה: פד אימונים, היום ניתן לרכוש פדים בצורת המערכת תופים ולשים בבית. אין רעש ואפשר לחזור על תרגילי התיפוף ללא בעיה. הם גם ניידים ולא תופסים הרבה מקום. שב ותופף!!!!

דרך שנייה: לרכוש מערכת תופים דיגיטלית, שלא תופסת הרבה מקום, כוללת בתוכה פלייבקים -1 ויש לה סאונד מעולה, בחירת האפקטים, מטרונום ואפשרות החיבור לרמקולים. שב ותופף!!!!

דרך שלישית: לגלות למי מחברים של הילד/ה יש בבית מערכת תופים ולשלוח ילד להתאמן אצלם. ששכנים שלהם יסבלו מהתיפוף ואתם תשמרו על הסביבה ידידותית ושקטה. שב ותופף!!!! ( אופציה יצירתית ומצחיקה אבל עדיין קיימת ).

דרך רביעית: יש בתי הספר לתיפוף שנותנים חבילות אימון למתופפים ( בתשלום או אף חינם ), וגם אם זה לתקופה מוגבלת, זה נותן זמן להבין עד כמה תלמיד/ה לתופים מגלה רצינות ונמשך לתחום התיפוף. ואם כבר מדובר בכישרון בתיפוף, אין ברירה משקיעים בלימוד תופים ורוכשים מערכת תופים לבית. שב ותופף!!!!

דרך חמישית: ללכת לבית הספר לתיפוף או למורה לתיפוף פרטי ולתת ל "רוצה לתופף להתנסות". הרבה לעתים חושבים שתיפוף הוא קל ומסתכם בבום טרח, אבל לא כך דבר. ואחרי מספר ניסיונות כושלים ללחוץ על דבשה, לשמור על מקצב או לקרוא תווים, התלהבות ראשונית עוברת וכל הבעיה נעלמת בעצמה. שב ותופף!!!!

חשוב להבין שלעתים תשוקה לתופף בגיל צעיר הופכת לתחביב, נותנת כלים נוספים כמו ריכוז וקורדינאציה ולעתים אף יכולה להביא להתפתחות מקצועית בתחום התיפוף . מכאן לפני שמונעים מנכס שלכם יקר מכול לתופף, תחשבו פעמיים, יש דרכים להתמודד!!

מעת: דמיטרי יארצקי מורה לתופים ומנהל סטודיו די – בה"ס לתיפוף ואומנויות נגינה.

www.studiodmusic.co.il

למידע נוסף צרו קשר