להצטרפות 088598222

מאמרים

5 טיפים איך לבחור בה

5 טיפים איך לבחור בה"ס למוסיקה לילדים

ספטמבר מתקרב ולחלק מההורים יש לקבל החלטה חשובה בנוגע לבחירת חוגים בכלל וחוגי מוסיקה בפרט. עקב כך שהחלטה הזאת קשורה ישירות להתפתחות האישיות של הילד וחוגי מוסיקה מטיבם הם חוגים לא זולים בכלל, לרשותכם 5 טיפים שיעזרו לכם לבחור בה"ס למוסיקה טוב ביותר עבורכם.

טיפ 1 – פרסום מפה לאוזן.

רצוי לברר על בה"ס למוסיקה, לשאול את החברים שלכם, לשאול את החברים של הילדים שלכם על המקום שבו הם לומדים. להתעניין מה יש בבית הספר למוסיקה מסוים, שהופך אותם ליותר מאושרים, מקצועיים ונהנים. למה התפתחו בין הארגון לבינם יחסים ארוכי תווך ולמה הם ממשיכים לצרוך בשירותים שיש להציע לאותו מקום משנה לשנה. מוניטין לא בונים על מקום רק ואולי מה שאנשים אחרים אוהבים בבית הספר למוסיקה ספציפי יתאים גם כן לכם.

טיפ 2 – שעור ניסיון.

חשוב ללכת לשיעור ניסיון ולמה? שעור ניסיון יאפשר לכם לראות שליטה בחומר על-די מורה למוסיקה, לחוות את הרצינות ואווירה של המקום, לגלות עד כמה ילד/ה נהנה ממפגש הראשון ועד כמה הוא קולט ההסבר שהיתן בנוגע לכלי מוסיקאלי זה או אחר. תראו אם יש עם מי לדבר לפי שעור, בשיעור וכמובן אחרי השיעור. הטעות נפוצה, שרוב ההורים עושים, היא לשלוח ילד לבד לשיעור ניסיון, בלי להיות נוכח. לא נכון!!! שבו בשיעור, תחוו אווירה ותשאלו שאלות רלוונטיות. רושם ראשוני בדרך כלל לא מטעה.

טיפ 3 – מומחיות בתחום.

לא משנה מה כותבים בפרסומים ואיך בה"ס למוסיקה ממצב את עצמו מול קהל היעד שלו. לכל בית הספר למוסיקה יש דומיננטיות בתחום זה או אחר. יש בתי הספר למוסיקה שחזקים בתחום לימודי גיטרה, יש כאלה בתחום לימודי תופים, בתחום פסנתר או פיתוח קול. יש כאלה שחזקים במקצועיות ויש כאלה שבשירות. יש כאלה שיוצרים חוויה חיובית כוללת ויש כאלה ששמים דגש על הארגון, סדר ותקתוק של המערכת. אולי בבית הספר למוסיקה ספציפי מלמד מורה שנחשב מומחה בתחום גיטרה, בתחום תופים, בתחום פסנתר או פיתוח קול והוא זה שיגשים במלואו פוטנציאל מוסיקלי של הילד/ה שלכם. תבררו ותמצאו מה מתאים לכם ביותר.

טיפ 4 – הטבות מבניות.

תבררו מה ערך המוסף חוץ מלימודי תחום מוסיקאלי ספציפי ( תופים, גיטרה, פסנתר, פיתוח קול ) שבית הספר למוסיקה יכול לתת לכם. אולי כאתם נרשמים לחוג תופים, תוכלו לקבל חבילת אימון בחינם על בסיס הבית הספר למוסיקה, עד שתבינו עד כמה ילד/ה רציניים ואז רק תרכשו להם מערכת תופים לבית. יכול להיות שבית הספר למוסיקה אחרי בחירתכם ללמוד בו גיטרה, עוזר לממן לכם רכישת הגיטרה הראשונה שלכם. או שאתם מגשימים את החלום בגיל מבוגר ובית הספר למוסיקה קובע לכם שעור בשעות שנוחות לכם, בנוסף להסדר התשלומים נוח שמתאים במיוחד בשבילכם.

טיפ 5 – מחיר לא קובע.

אף פעם אל תבחרו בית-הספר למוסיקה אך ורק על בסיס המחיר. חשוב להבין שתמחור של חוגי מוסיקה על-ידי בית הספר למוסיקה זה או אחר, לא משוחרר ממחיר השוק, שמקובל באותו אזור שבו הוא פועל. חשוב גם כן להבין, שהבדלי המחיר נעים בין 40-50 שקלים ושאיפה ( מוצדקת ) לחיסכון של 400 ש"ח בשנה, יכולה לגרור בעקבותיה בזבוז שנתי של 4000 ש"ח, כאשר אחרי שנה מגלים שילד/ה מאבד תאבון לנגן או לא מקבל בסיס מוצק להמשיך ולהתפתח בתחום המוסיקאלי. מכאן… אחרי שסקרנו ושקלנו את כל 4 הפרמטרים מתוארים לעיל , ניגשים לעניין המחיר.

לסיכום: בחירת בית הספר למוסיקה לילד/ה היא החלטה שיש לשקול היטב לפני שקופצים למים. יחד עם זאת עם תבררו על המוניטין של בה"ס למוסיקה, תלכו לשיעור ניסיון, תבחרו את המקום על פי מומחיות שלו, תשקלו היטב יחסי עלות-תועלת ותתייחסו לפרמטר של מחיר כזה שמשקף את מה שמקבלים לא גורם מחריע ואבסולוטי בקבלת ההחלטה ללמוד מוסיקה, תוכלו לקבל החלטה שקולה ונבונה יותר וליהנות מפרות שלה לאורך זמן רב.
מעת: דמיטרי יארצקי בעל ומנהל סטודיו די בה"ס לתיפוף ואומנויות נגינה.

www.studiodmusic.co.il

למידע נוסף צרו קשר